flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Савранське бюро правової допомоги інформує!!!

18 серпня 2020, 13:09

Що таке відзив на позов? Вимоги до його оформлення.

 

Іноді у нашому житті бувають  моменти коли конфлікт наростає та справа доходить до суду і потрібно відстоювати свою позицію у суді. Досить часто виникає питання , шо робити коли  нам надходить поштою судова повістка та матеріли справи  нашого опонента.

У таких випадках є можливість подання відзиву  на позовну заяву яка надійшла вам з суду. Відзив є одним із способів захисту  наших прав шляхом опису та аргументування своєї позиції, підкріпленої доказами викладеної у письмовій формі та направленої до суду. Також відзив є однією з форм заперечення проти позову (тобто заяви яка подана на вас до суду), скориставшись своїм правом подати відзив (письмове заперечення) проти позову ви зможете відстояти свою позицію та викласти свої аргументи, заперечення проти позову.

Також варто зазначити, що коли суд приймає справу до розгляду у відповідності до норм Цивільно процесуального кодексу України суд постановляє ухвалу, в якій, зокрема, зазначається строк для подання вами (відповідачем) відзиву на позов. Тобто для подачі відзиву установлені певні часові рамки.

Потрібно зазначити, що відзив на позов є вашим правом, а не обов’язком. Але все ж таки рекомендуємо однозначно використати дане право та направляти відзив до суду.

Отже готуючи відзив потрібно дотримуватися вимог щодо його оформлення закріплених у законодавстві, а саме відзив повинен містити:

1) найменування (ім’я) позивача і номер справи;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові для фізичних осіб) відповідача, його місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв’язку, офіційну електронну адресу та адресу електронної пошти, за наявності;

3) у разі повного або часткового визнання позовних вимог - вимоги, які визнаються відповідачем;

4) обставини, які визнаються відповідачем, а також правову оцінку обставин, надану позивачем, з якою відповідач погоджується;

5) заперечення (за наявності) щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову, з якими відповідач не погоджується, із посиланням на відповідні докази та норми права;

6) перелік документів та інших доказів, що додаються до відзиву, та зазначення документів і доказів, які не можуть бути подані разом із відзивом, із зазначенням причин їх неподання;

7) заперечення (за наявності) щодо заявленого позивачем розміру судових витрат, які позивач поніс та очікує понести до закінчення розгляду справи по суті;

8) попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які відповідач поніс і які очікує понести в зв’язку із розглядом справи.

Досить важливим моментом є те що копія відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи повинна бути надіслана (надана) одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.

До відзиву обов’язково потрібно додавати :

1) докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем;

2) документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Подача відзиву можлива також за допомогою представника у таких випадках до відзиву, підписаного представником, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.

Відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п’ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дозволить відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи – отримати відзив не пізніше першого підготовчого засідання у справі.

У разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Також одним з важливих моментів подачі відзиву є те що після подання відзиву на позовну заяву, ваш опонент (позивач) має право подати  відповідь на відзив. Після отримання відповіді на відзив у відповідач має право  подати  заперечення на відповідь на відзив. У запереченні відповідач викладає свої пояснення, міркування і аргументи щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань і аргументів і мотиви їх визнання або відхилення.

У випадку необхідності працівники Савранського бюро правової допомоги за потреби, можуть Вам допомогти в складанні такого відзиву та захисту ваших прав. Також звертаємо вашу увагу на  те що безоплатну правову допомогу, консультацію або роз’яснення з правових питань можна отримати в Савранському бюро правової допомоги за адресою: Одеська обл., смт. Саврань, вул. Соборна, 9, каб. 9(перший поверх Саранської РДА) Тел.: (04865) 3-31-03. Чи за єдиним телефонним номером системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.

Система безоплатної правової допомоги інформує громадян про їхні права та механізм їх захисту також через:

– офіційний сайт системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/

– Фейсбук-сторінку системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

– Телеграм-канал «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid

– Інстаграм-сторінку системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk

– правничу вікіпедіюWikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua

Відділ Савранське БП

Подільського МЦ з НБВПД

 

 

Умови обміну/повернення товару належної якості

 

На сьогодні спектр послуг які нам надаються, а також наших покупок значно виріс. Разом з тим досить часто ми купуємо товари та певну продукцію і лише з часом визнаємо  та виявляємо, шо він нам не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням. Потім постає питання, що робити як обміняти товар на аналогічний та повернути до магазину.

Законодавством  передбачена можливість у випадку придбання непродовольчого товару належної якості можливості його обміну протягом 14 днів не рахуючи дня купівлі товару.

Тут також потрібно звернути увагу, шо споживач при придбанні  непродовольчого товару  має право а саме:

-обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням;

-придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;

-здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;

-розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.

Окремо потрібно зазначити, що обмін можливий лише за умови, якщо збережено розрахунковий документ з датою продажу, а також, що товар не використовувався та збережено  товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики товару. Тому при спілкуванні з менеджерами та продавцями магазинів потрібно відстоювати свої права та звертати їхню увагу на те що товар не використовувався, адже досить часто не добросовісні продавці та менеджери, щоб не здійснювати обмін зсилаються саме на те шо ви вже користувались товаром.

Говорячи про обмін товару потрібно також зазначити,  що є товари, які не підлягають обміну (поверненню) затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів".

У випадку якщо ви вирішите розірвати договір купівлі продажу тобто не здійснювати обмін, а повернути товар до магазину тоді у магазині повинні здійснити розрахунки із вами як з споживачем, які провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі, а гроші сплачені за товар, повертаються вам як споживачеві у день розірвання договору тобто тоді коли ви повертаєте товар до магазину, якщо ж грошові кошти неможливо повернути у день вашого звернення то вони повертаються в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Також потрібно зазначити. що вирішення спору щодо обміну товару можливе за допомогою двох шляхів у добровільному порядку, що передбачає усні та письмові звернення до продавця товару за місцем купівлі товару. Та судовим порядком коли ви як споживач для захисту своїх прав маєте право звернутися в порядку позовного провадження до суду за місцем вашого проживання/перебування, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору тобто покупки в магазині

Звертаємо вашу увагу на  те що безоплатну правову допомогу, консультацію або роз’яснення з правових питань можна отримати в Савранському бюро правової допомоги за адресою: Одеська обл., смт. Саврань, вул. Соборна, 9, каб. 9 (перший поверх Саранської РДА) Тел.: (04865) 3-31-03. Чи за єдиним телефонним номером системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.

Система безоплатної правової допомоги інформує громадян про їхні права та механізм їх захисту також через:

– офіційний сайт системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/

– Фейсбук-сторінку системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

– Телеграм-канал «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid

– Інстаграм-сторінку системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk

– правничу вікіпедіюWikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua

Відділ Савранське БП

Подільського МЦ з НБВПД